top of page
  • Foto van schrijveryonidebondt

Reünie op de campus en het verloren ei

I promised a part two and here it is: part two van mijn maand afwezigheid. Nog een hoop te vertellen over reünies met studiegenoten, docenten en de campus, de twijfels die eens komen piepen en een back to reality check met als kers op de taart: hét verloren ei. Geen saaie stage dus en klaar om de komende 9 weken te trotseren...


23 maart. Een dag om nooit te vergeten en nog nooit zo blij om terug te keren naar de campus. As you can see, een gezellige dag die ik afsluit met een drankje en hapje op een terrasje🍹 Want op die ene vrije dag, moet je genieten van de tijd die je samen hebt. Allemaal op dezelfde moment vrij hebben is een moment dat je moet pakken en waar we niet naar huis gaan na ons gesprek. Een hele dag die in het teken staat andere studenten terug te zien en ervaringen van elkaar te delen. Wat heb je meer nodig?

De rollercoaster van de stageterugkomdag

Je ziet het al en raadt wel hoe deze dag voor mij verloopt. Woensdagochtend sta ik op, laaiend enthousiast om naar de campus te gaan. Het voelt als nostalgie aan, ookal is het nog geen halfjaar geleden dat ik er nog in de aula zat. Zo een dag kan twee kanten uitgaan: ofwel heb je helemaal geen zin om terug te keren naar campus en doe je liever verder met je stage, ofwel zie je het als een adempauze en opluchting dat je even een 'vertrouwde omgeving' kan opzoeken 💖


Duidelijk optie B bij mij. Medestudenten, docenten, groepsgesprekken, koffietjes en taartjes... 🍰 Het is allemaal aanwezig! We starten de dag 's middags met een samenstelling van zoetigheden en het zonnetje op ons bolletje ☀️ Ik zwerf van de ene vriendin naar de andere, van groepje naar groepje en luister naar ieders ervaring op zijn/haar stage. Een leerproces voor mij, maar ook een moment dat de twijfels toeslaan. Ben ik wel goed bezig? Doe ik voldoende? Maakte ik de juiste keuze? En dan moest het individueel gesprek nog volgen...


Na veel meningen, groepsgesprekken en het individueel gesprek met mijn TOP stagebegeleider, Karen Smet, ga ik met een opgelucht hart naar huis. Mijn twijfels krijgen de bevestiging dat ze nu mogen gaan liggen en zich geen zorgen meer hoeven te maken over mijn prestaties. Nog een paar kleine puntjes van kritiek die ik de dag nadien ook meteen onder handen neem! Ja, alles komt goed.


Wanted: hardgekookt ei

Ook tijdens je stageperiode kom je al eens bizarre situaties tegen. Ik heb voor jullie hét exclusieve verhaal van het verloren hardgekookt ei 🥚


Stel je voor: 's morgens leg je je lunch in de frigo en die bevat één avocado 🥑, één hardgekookt ei 🥚in twee gesneden en een paar sneetjes zalm 🍣. Je werkt een hele voormiddag en tegen de lunchpauze kijk je zo hard uit naar je gezonde, zelfgeprepareerden lunch, maar dan gebeurt het onwezenlijke...


Je gaat naar de frigo, neemt je doosje met je lunch in en merkt op dat er EEN HALF EI verdwenen is 😱 Met 100% zekerheid dat jij dit niet hebt genomen en het besef komt binnen dat iemand anders (ongekend) in jouw brooddoos heeft gezeten om een half ei te stelen.

Ja. Je gelooft het misschien niet meteen én ik besef nu dat het veel grappiger is & de situatie veel meer absurd overkomt als je er effectief bij was 😅 Maar dit heeft zich voorgedaan bij één van mijn collega's. Ik zie je al de grootste ogen trekken die je de afgelopen maanden nog nooit zo hebt opengetrokken, maar het is dé waarheid 👀


Tot op vandaag is het mysterie van het ei nog steeds niet opgelost, maar de schuldige zal het wel al beseffen dat zijn geheim nu bij heel ICI PARIS XL gekend is. Er wordt na de middag een papier op de frigo gehangen met een ondergedoken bericht dat duidelijk maakt: "Gelieve geen eieren meer te stelen" in een leuke quote gegoten. Lesson Learned: Let op met alles dat je in de frigo achterlaat! 😉


Volgende keer meer over eerste SEO-artikels, een dag met iedereen van het team op kantoor met McDo, dé bekentenis en nog een onderwerp dat voor mezelf als een verrassing zal komen opdagen. Want elke week opnieuw gebeurt er wel iets onverwacht, plezant of mega vervelend...


Liefs,

Yoni -xxx-



Recente blogposts

Alles weergeven
image00007.jpeg.JPEG

Jouw blik op mijn blog? 

Daar hou ik van! Hallo, ik ben Yoni, 20 jaar en studente Public Relations op Thomas More. Kom erbij en geniet mee van mijn ervaringen het komende jaar!

Focus op de blog.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
bottom of page